perjantai 29. tammikuuta 2010

En meinannut uskoa, tämä yli 1000 kalorin syöminen päivässä toimii! Myönnä että kävin vaa'alla tänään, vaikka olen itseni kanssa sopinut että kerran viikossa riittää. Olin kuitenkin eilen läskillä lukutaitoa -kampanjan punnituksissa ja säikähdin hieman painoani, joten tänään oli pakko tarkistaa totuus. Eilisissä punnituksissa vaaka näytti 80.1 kiloa. Okei, kello oli jo viisi, olin juuri syönyt ja päälläni oli jättimäisin ja painavin neuletunika, joka kaapista löytyi. Mutta silti, silti sain pienen paniikin, tästä uudesta yli 1000 kalaria/pvä linjauksesta johtuen. Ajattelin että ehkä, ehkä sittenkin olen vain lihonut, mikä tietenkin oli ihan typerä ja epärealistinen ajatus. Normaalistihan punnitsen itseni aamulla herättyäni, jolloin paino on parhaiten vertailukelpoinen muihin päiviin. Jos punnitsisin esimerkiksi aina illalla, olisivat lukemat epäluotettavia riippuen mitä olen syönyt juonut jne. Ja tottakai käyn vaa'alla ilman vaatteita. Eri vaatteet painavat eri verran ja haluan tietää oikeasti todellisen painoni. Mutta vielä takaisin tähän yli 1000 kcal päivässä asiaan. Tosiaan, olen syönyt nyt viime päivät 1000-1500kcal ja nyt, kahdessa päivässä, olin silti laihtunut puoli kiloa! Ilman mitään himoliikkumistakaan! Olen todella tyytyväinen. Tietenkin painon putoaminen tulee hidastumaan, ymmärrän sen, mutta on se silti niin hienoa saada alussa selkeitä tuloksia. Ja ymmärtää, että itseään ei tarvitse näännyttää laihtuakseen. On muuten todella outoa syödä n. 200-300 kalorin aterioita, yleensä kun olen pyrkinyt siihen alle 200 kaloriin. Sitä ihan ihmettelee että vieläkö saan syödä näin paljon! :D

Tässä vielä eilisen päivän ruuat: (huomioikaa etten laske kasviksien ja vihanneksien kaloreita mukaan, se on minusta turhaa, niillä ei kukaan liho)

Aamupala: kaurapuuroa (1dl hiutaleita) vauvanruokapurkin ja makeutusaineen kera, piltissa makuna persikka

Lounas: kouluruoka, paljon kurkkuviipaleita ja lautasellinen jauhelihakeittoa

Päivällinen: Sokoksen älyttömän hyvää salaattia, kinkku-mozzarellasalaatti sinappikastikkeella

Iltapala: Höyrytettyjä porkkanoita (2kpl) ja kukkakaalia (3/4 kaalista), 3 tomaattia, 1kpl polarkraft leipä makeutusaineella, lanttulaatikkoa 100g, viinirypäleitä 200g


Ihmettelette varmaan tuota polarkraft leipää makeutusaineella. Täytyy sanoa että yhdistelmä kuulostaa oudolta, mutta olen totaalisen ihastunut siihen! Leivän päälle ei tarvitse laittaa mitään, makeutusaineen kanssa se on täydellinen sellaisenaan. Polarkraftissa on lisäksi vain n. 70kcal/pala ja kuitua löytyy 13g/100g, aika hyvin vaalealta leivältä! Ja tosiaan, pidän hirveästi myös lanttulaatikosta, siksi sitäkin tulee syötyä aina kun se on mahdollista, kaupoissa sitä myydään melko harvoin joulunajan ulkopuolella.

Ei kommentteja: