sunnuntai 6. huhtikuuta 2008

Hain sitten jälkiehkäisyn. Menin nolona apteekkiin odottaen vanhoilta tädeiltä järkyttävän pitkää saarnaa kuinka nykynuoriso ei huolehdi ehkäisystä ja mietin jo mielessäni kuinka selitän ettei vika ollut etteikö ehkäisyä olisi käytetty.. Ja kuinka tietysti tämä olisi tapahtunut monen vuoden seurustelusuhteessa jne. Kuitenkin kun astuin apteekkiin niin ensimmäinen täti tuli vastaan ja kysyi iloisesti kuinka voisi auttaa. Hiljaa sopersin että jälkiehkäisyä tarvitsisin ja täti ystävällisesti kertoi minulle että minun tulisi mennä jonottamaan tuohon jonoon ja kertoa asiani siellä. Olin ihmeissäni tädin ystävällisyydestä, mutta vajosin nopeasti takaisin kurjuuteen kun näin naisen, jonka pitäisi palvella minua. Hän oli vanha, eli saarna ja syytökset tulisivat varmasti! Mutta mitä, hänkin käyttäytyi äärimmäisen ystävällisesti ja asiallisesti! Olin ihmeissäni, näinkö helppoa tämä onkin. Kotona otin pillerin ja sitten kaikki olikin ohi, helppoa! Ihanaa ettei elämääni yritetty vaikeuttaa lisää.

Eli kaikki jotka epäilevät pitäisikö hakea jälkiehkäisy vai ei, niin minun puolestani hakekaa ihmeessa! Älkää kärsikö ajatuskierteessä "mitä jos.." vaan hoitakaa asia pois päiväjärjestyksestä, se on niin vaivatonta. Kuitenkaan en todellakaan kehota jättämään ehkäisyä pois, vaan tarkoitan että jälkiehkäisy on äärimmäisen hyvä vahingon sattuessa.

Nyt on kuitenkin pari päivää aivan typerästi, olen syönyt liikaa. En ahminut törkeästi, mutta vähän liikaa kuitenkin. Ja nytkin tekisi mieli mennä syömään, järjettömän paljon. Lisäksi olisi pitänyt alkaa perjantaina lukemaan maanantaina olevaan kokeeseen, enkä ole edes aloittanut! Ja koe on vielä aineesta, jonka olin ajatellut kirjoittaa.. Joo terve. Ei tässä muuta enää voi sanoa.

Onneksi en kuitenkaan ole vain maannut x:nä selällään läskistelemässä, vaan olen siivonnut huoneeni, kaappini ja poistanut vaatteet, joita en enää käytä (jos olisitte nähneet kuinka järkyttävään kuntoon olin huoneeni päästänyt niin ymmärtäisitte kuinka suuri työ se oli ;D). Lisäksi sain maalattua ison huoneen seinät talomme alakerrassa, saan oman huoneeni siihen! Vihdoinkin isompi huone ja ennen kaikkea omaa rauhaa. Ei vaan, huijasin. Ennen kaikkea kaukana keittiöstä.

Ajattelin kertoa miehelle tässä lähiaikoina ongelmistani. Sillä en koe reiluksi että käyttäydyin välillä todella kummallisesti ja hän luulee, että on itse tehnyt jotain väärin. Ja parempi hänen on tietää ettei kuvittele minusta liikoja ja ehdi jopa rakastua tai mitään pienempääkään.. Sillä kokisin, että huijaisin häntä. Olen alhainen olio, sillä minulla on syömishäiriö. Oksennan, itken vähän väliä turhista asioista, olen ahdistunut. Ei hänen tarvitse sitoutua katsomaan minua päivästä toiseen jollei tiedä mitä saa. Ajattelin esittää asian niin, että annan hänelle mahdollisuuden lähteä kaikesta tästä pois heti jos haluaa. En loukkannu, hän saa lähteä ihan täysin heti jos haluaa, ilman mitään seuraamuksia.

Saahan viallisen tuotteenkin palauttaa kauppaan.

6 kommenttia:

V kirjoitti...

juu eihän apteekin tätejä kannata pelätä.
eihän niillä oo mitää oikeuksia puuttua sun asioihin :) niitten työtä ei oo moralisoida sun tekemisiä. ja hyvä et hait jälkiehkäisyn. ei kannata jäädä oottelemaan, et tulisko vauva vai ei.

hienoo, et saat sen alakerran huoneen :) oot sitä toivonu niin kauan.

meiän pitäs nähä. ikävä kaikkia juttutuokioita sun kaa.

Anonyymi kirjoitti...

kattelin viime postauksen otsikkoa - uu, oot laittanu pyörät pyörimää. :D ei vaa. onneks tosiaan hait sen jälkiehkäsyn.

hyvä että asiat alkaa muutenkin onnistuun.

blair jälleen

marissa123 kirjoitti...

luinpa sun tän blogin läpi ja tykkäsin. Jäi vaan pari kysymystä, että kuinka pitkä oot? ja mitä oot painanu laihimmillas ja oliko sulla syömishäiriötä sillon? ja miksi lihoit ja koska? anteeks ku oon näin kaameen utelias :D

kitkat kirjoitti...

blari: repsin niin kun luin ton sun kommentin :D "pyörät pyörimään", kylläh ;D

marissa123: ei uteliaisuus ole pahasta ja sitä varten kirjoitan blogia, että puran itseäni ja kerron muille tilanteestani :) kirjoitan tekstin sinun ja muidenkin selvennykseksi samantien, voit siitä tarkistaa kysymäsi asiat.

snowangel kirjoitti...

taas minä:D sano jos häiritsee tai et halua kommentteja tai jotain! en ehtinyt kommentoida tohon baby news-kirjoitukseen ennenkuin olit hakenut jälkiehkäisyn ja onneksi niin teit! pitikin sanomani, että ehdottomasti kannattaa hakea kuin jäädä epävarmuuteen.

itse olen sen kahdesti ottanut, kerran suomessa, kerran jenkeissä. molemmilla kerroilla miehet maksoivat, mikä olikin mielestäni oikein, meille kun ei sattunut mitään "vahinkoa";P olen kylläkin ollut suojaamattomassa sukupuoliyhteydessä (hakematta jälkiehkäisyä, tai tulematta raskaaksi) muutamia kertoja luotettavan(?) miehen kanssa. hänellä siis vuosien kokemus takanaan, ja vakuutti ettei minun tarvitsisi olla huolissaan. oli vähän vaikea uskoa. itse kun olen aina kuullut (mm.koulussa), että keskeytetyssä yhdynnässä raskaaksi tulemisen mahdollisuus on yli 90%.

voi olla, että olin tyhmä luottaessani häneen, mutta itseasiassa en edes luottanut, en vain jaksanut välittää. sen jälkeen kuitenkin päätin, että käytän jatkossa aina ehkäisyä (e-pillerit mielestäni ehdottomasti paras vaihtoehto!) on tyhmää ottaa riski, kun ehkäisykeinoja on runsaasti ja suht helposti saatavilla. jälkiehkäisykään tuskin on hyväksi ihmiselle (abortista nyt puhumattakaan!), senhän kun saisi ottaa vain kolme(neljä?) kertaa vuodessa.

snowangel kirjoitti...

ainiin, ja olkaamme onnellisia suomen hyvästä, käyttäjälleen edullisesta (sanottais terveystiedon kirjassa;D) ja kattavasta terveydenhuollosta..kyseinen day after pilleri kun maksaa jenkeissä n. kaksinkertaisesti suomeen hintoihin verrattuna!!!